כל אדם יזם או בעל שאיפות עסקיות מבחינה טבעית רוצה להרחיב את סל השירותים שהוא מציע ואף לגוון ולהציע מגוון רחב של מוצרים או שירותים ללקוח. יחד עם זה האנרגיה של בעל העסק עשויה להתפזר במספר כיוונים ובכך יווצר מצב שההשפעה הולכת וקטנה וכך גם בצורה אוטומטית יושפעו המכירות ואיכות המוצר או איכות השירות המוצע.
לכן מומלץ לכל אדם עצמאי או בעל עסק לעצב לעצמו או לעסק שלו את הזהות העסקית שהיה רוצה למקד בה את רוב האנרגיה והמאמצים שלו כדי להניב תוצאות בהתאם וכדי למנוע בזבוז של זמן יקר.
בעלי עסקים לעיתים נוטים למדוד הצלחה בדרכים שונות ואחת הדרכים הנפוצות היא בכמות כללית של מוצרים או מגוון השירותים שהם מציעים, שיטה זו אינה מומלצת מכיוון שכמות כללית בלבד אינה המדד היחידי של ההצלחה. השיטה הטובה יותר למדידת הצלחה עסקית היא מדידה פרטנית של מכירת מוצר או שירות מסוים, כלומר כמות החזרתיות של לקוחות לרכישת מוצר או שירות מסויים.
גישה זו מאפשרת לבעל העסק למקד את מיטב המאמצים שלו בצורה דיפרנציאלית בקידום המוצרים או השירותים המוצלחים ביותר ולהזניח בו זמנית את המוצרים או השירותים שאותם הלקוחות פחות התעניינו בהם.
מכאן יכול בעל העסק למקד את המשאבים שברשותו למשיכת יותר לקוחות למוצרים ולשירות המניב ביותר ובכך להוביל צמיחה ולשכפל את דפוס ההתנהלות הזה עבור מוצרים ושירותים אחרים מעת לעת ובצורה מדודה ומבוססת נתונים.
גיוס מימון לעסקים באר שבע
תזרים המזומנים של העסק הוא זה שמנהל את העסק, לכן אנו תמיד נרצה שתזרים המזומנים שלנו יהיה חיובי. יחד עם זאת ישנם לא מעט מקרים